Kundeservice 23 96 09 36
KUNDESERVICE 23 96 09 36

Gjennom å kjøpe produkter vi www.Color4care.no godkjenner kunden følgende vilkår:

Generelle vilkår

Når du handler varer på nettsiden www.color4care.no godkjenner du som kunde følgende vilkår for kjøpet ditt. Videre gir du samtykke til at Color4care håndterer personopplysningene dine og at man bruker cookies som kommunikasjon med datamaskinen din.

Bestillinger kan bare utføres av personer over 18 år dersom man ikke er under tilsyn.

Produkter og varesortiment kan variere. Att varer blir avholdt i nettbutikken på et gitt tidspunkt, innebærer ingen garanti for at disse varene alltid er tilgjengelige. Vi forbeholder oss retten til når som helst slutte å selge en vare eller la produkter gå ut av sortiment. Vi forbeholder oss retten til å endre disse vilkårene for kjøp uten å meddele deg på forhånd. Den versjon av vilkårene som gjelder for din bestilling er den versjonen som finnes tilgjengelig på nettsiden ved det tidspunkt du gjør din bestilling.

Color4care ønsker at du som kunde skal kunne håndtere kjøpene dine og få den beste mulige opplevelsen av nettbutikken. For at dette skal fungere trygt og sikkert må vi sikre at nettsiden og dens programvare ikke forstyrres av fremmende og uautorisert inntrenging eller manipulasjon på nettstedet.

Du forstår og godkjenner at du ikke får:

*publisere, overføre, distribuere, laste opp eller støtte noen kommunikasjon eller innhold som kan skade eller ha negativ effekt på vårt firma, vår virksomhet, våre produkter eller tjenester

*handle på en måte eller bruke en enhet som begrenser, hindrer, eller forstyrrer noen annen fra å bruke nettsiden eller som påvirker nettsidens sikkerhet

*bruke en enhet eller å prøve å bruke søkemotor, programvare, verktøy, agent, script eller annen enhet eller mekanisme (For eksempel; edderkopper, crawler, avatarer, intelligente agenter eller annen lignende programvare) for å navigere eller søke på nettsiden eller kopiere innhold fra nettsiden. Når det gjelder brukere som bryter mot denne klausulen eller noen annen klausul i disse vilkårene forbeholder vi oss retten til at umiddelbart nekte brukeren tilgang til nettsiden og stenge ned ens konto.

Å bestille

En bestilling på www.Color4care.no betraktes som en forklaring for å kjøpe valgt produkt til gjellene listepris. Om bestilt produkt ikke finnes på lager, kontakter Color4care kunden for å informere om planlagt leveringsdag alt sendes.

Leveringstid

Normal leveringstid på lagerførte varer er 3-5 helgfrie dager. Når en bestilt vare ikke finnes på lager sender vi bestillingen så snart varen er kommet inn i Color4cares lager. Leveringstiden for navneskilt og sko er 5-8 arbeidsdager fordi de er laget unikt for deg. Bestillingsvarer (som f.eks. Littmanns produkter og arbeidsklær) har en leveringstid på 10-15 arbeidsdager.

Avbestille en bestilling

Kunden har mulighet for å avbestille en bestilling så fremst at bestillingsstatusen ikke er forandret til "Behandles"som betyr at din ordre pakkes.

Bytte og angrerett

Du har alltid 14 dagers åpent kjøp fra du har mottatt varen. Alle varer skal være i original stand, i original eske og etiketter skal sitte på.

Støttestrømper og undertøy skal være ubrukt og forpakning/plombering skal være intakt. Sko skal bare prøves på inne på et rent og tørt gulv. Merk at du ikke får prøve sko på arbeidsplassen, i sykehus eller annen helseinstitusjon. Dersom skoene ikke er i orginalstand ved retur, har vi rett til å gjøre fradrag på tilbakebetalingen. Navneskilt produseres unikt til den som bestiller og er derfor ikke mulig å returnere.

Hvis det er smuss, sminke flekker eller lignende på produktet, kan vi lage et rimelig fradrag på tilbakebetalingen.

Når du gjør en retur tilkommer returporto på 49kr. Bruk den forhåndsbetalte returetiketten som fulgte med varene og lever inn pakken på ditt Postkontor/Post i butikk. Returkostnaden trekkes fra beløpet som tilbakebetales når din retur behandles. Om du bytter til en annen vare sendes denne varen til deg fraktfritt.

Fyll i returseddelen og legg den med varene du ønsker å returnere. Når vi har mottatt returen din vil du få en E-post av oss som bekreftelse.

Sørg for å betale fakturaen i tid eller utsett forfallsdatoen slik at du ikke får en påminnelse fra Klarna. Dette kan gjøres på: www.klarna.com/no/mine-sider, eller ved å ringe til Klarna på 21 01 18 91.

Returseddelen eller fraktseddelen er borte, kan jeg få en ny?
Ingen problem! Du kan skrive ut en ny retursedel her og en ny fraktseddel her.

Kan jeg returnere varene mine og få pengene tilbake?
Kan jeg bytte til en annen vare?

Selvfølgelig! Hos oss har du alltid muligheten til å bestille varen din og prøve den i fred og ro. Er du ikke fornøyd har du alltid 14 dagers åpent kjøp. Når du fyller ut din returseddel bruker du kode 1-9 for å vise oss årsaken til returen din. Ønsker du ikke å bytte varen mot en annen lar du feltet «byttes mot ny artikkel» stå tomt. En tilbakebetaling vil da skje. Angående tilbakebetalingen, les mere om den her.

Kan jeg returnere deler av bestillingen min?

Selvfølgelig går det bra! (Noter at dersom du bestiller varer som inngår i et kombinasjonstilbud og du ikke returnerer alle varene som inngår, faktureres du for den eller de varene du velger å beholde.)

Alle varer som sendes tilbake, må være pakket i pose eller kartong som er ordentlig lukket. Bruk gjerne samme kartong som du mottok varen i, for å spare miljøet.

Jeg ønsker å reklamere på en vare, hvordan gjør jeg det?

Reklamer så fort du oppdager en defekt på varen din. Det er fraktfritt å returnere når du bruker vår forhåndbetalte returetikett. Har du ingen returetikett, kontakt kundeservice for å få en ny. Ta kontakt med Kundeservice på info@color4care.no eller ring på 23 96 09 36 før du sender varen tilbake til oss.

Ved en reklamasjon fyller du i returkode 8 på returseddelen. Beskriv tydelig varens feil, da er det lettere for reklamasjonsavdelingen å finne feilen på varen. Fyll også inn dersom du ønsker en ny lignende vare eller en annen vare. Du kan også velge å få pengene tilbake. Når vi har registrert og mottatt din reklamasjon får du en E-post som bekrefter det.

Ved håndtering av reklamasjoner følger Color4care Norsk kjøpslov. Helt generelt kan man si at det er 2 års garanti mot fabrikasjonsfeil i Norge. MEN det gjelder ikke vanlig slitasje, og det er viktig. For å få en godkjent reklamasjonssak, så må det foreligge en fabrikasjonsfeil på varen. Du som kunde bør undersøke dine varer når du får de hjem. Er produktet skadet når du åpner pakken, gjør et krav direkte. På denne måten unngår vi misforståelser, og du får enten et nytt produkt eller pengene tilbake. Ta alltid vare på pakkseddelen og kvittering. Dersom esken tydelig er skadet når du henter den ut, reklamerer du direkte til Posten. Kontakt alltid oss via info@color4care.no før du sender tilbake en reklamasjon. Pakk produktet godt og returnere det i originalemballasjen som en vanlig retur. Skriv inn reklamasjonsårsaken på returseddelen. Gjelder returen garanti, reklamasjon eller at vi har sendt feil vare, står vi alltid for returfrakten. Hvis du ønsker å heve kjøpet og returnere hele bestillingen, vil vi refundere beløpet du har betalt.

Color4care forbeholder seg retten til å kreve fraktkostnader som de har hatt mot en kunde. Pakker som ikke hentes ut på Posten og som returneres til Color4care faktureres med 100 kr.

Les mere om tilbakebetaling her

Hvordan bytter jeg en vare?
Det går bra å bytte din vare innen 14 dager. Når du fyller i returseddelen bruker du kode 1-9 for å vise oss årsaken til byttet. Fyll inn den varen du ønsker å bytte til under ”byttes mot ny artikkel”. Når vi har mottatt returen din får du en returbekreftelse. Den nye varen sendes fraktfritt.

Bytter du til ny vare via din returseddel har vi ingen mulighet til å reservere varen. Er varen du ønsker å bytte til utsolgt, så tilbakebetaler vi deg kostnaden for varen. Du kan også velge å legge en ny bestilling direkte i nettbutikken dersom du ser at vi har varen på lager, og så sender du tilbake varen du ikke ønsker i retur.

Tilbakebetaling
Vi tilbakebetaler deg på samme måte som du betalte når du handlet hos oss.

Betalte du med kort?
Etter at vi har mottatt din retur/reklamasjon får du en E-post med bytte/returbekreftelse. Betalte du kjøpet ditt med kort settes pengene inn på samme konto som du betalte fra. Det kan ta opptil 3-5 arbeidsdager etter at vi har mottatt returen din.

Betalte du med faktura?
Etter at vi har mottatt din retur/reklamasjon får du en E-post med bytte/returbekreftelse. Når du har handlet med faktura og deretter valgt å returnere en vare så vil beløpet bli kreditert. Bruk fakturaen som fulgte med leveransen, bruk samme KID nummer og betal kun for de varene du har valgt å beholde og fraktkostnaden.

Vil du returnere hele ordren din?
Etter at vi har mottatt din retur får du en E-post med bytte/returbekreftelse. Returnerer du hele ordren din og ikke beholder noen av varene vil hele fakturaen utenom fraktkostnaden bli slettet og retur frakt tilkommer.

Vil du returnere et produkt som du har valgt å betale med faktura?
Etter at vi har mottatt din retur mottar du en E-post med bytte/returbekreftelse. Gjør du et bytte og har betalt med faktura vil du få en ny faktura på bytte-varen. Du trekker da fra retur-varen på den første fakturaen og betaler den nye.

Har du allerede betalt fakturaen og ønsker å gjøre en retur?
Etter at vi har mottatt returen din får du en E-post med bytte/returbekreftelse. Vi krediterer varen til Klarna og de kontakter deg for tilbakebetaling. Du kan også ta kontakt med dem om du ønsker det, du kan nå de på tlf: 21 01 89 91.

Betalningsmåter vi tilbyr:

Klarna Checkout - faktura
Ved betaling via faktura eller delbetaling samarbeider vi med Klarna AB. For å handle med faktura må du angi ditt personnummer eller organisasjonsnummer. Forutsetningene for å få handle med faktura er blant annet at du er registrert i Norsk folkeregister og at du er over 18 år. Du får ikke ha noen betalingsanmerkninger. Fakturaens betalingsvilkår er 14 dager. Om betalingen ikke er fullført senest på fakturaens forfallsdag sendes det en forsinkelseserstatning, samt kostnader for betalingspåminnelse og inkasso til slutt. Drøyingsrente utgår med 2 % per måned. Vi uteblir betalingen når den overleveres til inkasso.
Les mer om Klarnas faktura.
Klarna Checkout - delbetale
Klarna AB tilbyr dere at, etter godkjent kredittprøve som skjer etter dere har fylt inn personopplysninger i kassen, skrevet en kontraktavtale på de vilkårene som av de allmenne vilkårene til vedlagt kontoavtale. En kontoavtale innebærer at dere får en kreditt som dere kan bruke til innkjøp hos en av Klarna sine knyttede leverandører. For vært tilfelle dere betaler til Klarna kan dere disponere motsvarende kredittfasilitet som dere innløser for andre innkjøp under den tiden som kredittavtalen gjelder. Kreditt tilbudet gjelder det beløpet som angis i kontoavtalen. Kredittiden velger dere gjennom å krysse av alternativet som passer best. Dere påtar dere at innen kredittiden å etterbetale hele kreditten. Det innebærer at dere vær måned må betale minst den summen som framgår av det valget dere har gjort. Selvklart kan der betale mer eller betale hele kreditten på en gang uten at dette koster noe ekstra. Har du noen spørsmål kan du ringe 21 01 89 91 for nærmere informasjon. 
Les mer om Klarnas delbetaling.
Kredittkort
Gjennom Klarna Checkout eller Paypal kan du velge å betale med kredittkort uten kostnad All trafikk krypteres gjennom SSL 128 biter. Alle kortoverføringer bygger på bankenes såkalte 3D-secure teknikk. Du betaler ditt kjøp med med et par enkle tastetrykk. Du velger selv om pengene skal trekkes fra ditt kredittkort/betalingskort (VISA, Mastercard, American Express) eller fra din eksisterende PayPal konto. Paypal holder høye sikkerhetskrav og er PCI-sertifisert av Trustwave som er en internasjonal organisasjon for sikker Internett-handel.

Fraktkostnader

Fraktkostnader varier avhengig av antall og størrelse på varen. Fraktavgiften relaterer leveranser ut av Sverige. For fraktkostnad til øvrige Skandinaviske land ber vi deg om å kontakte info@color4care.no. Priser på www.color4care.no sin nettside og webshop angir priser i norske kroner med inklusiv moms. På www.color4care.no er prisene alltid dagsaktuelle. Vi forbeholder oss retten å endre prisen på en vare. De prisene som angis på websidenene gjelder ved betalingstilfellet.

Ansvarsfraskrivelse

Vi står til ansvar for eventuelle feil i tekst, pris eller bilde. Vi forbeholder oss retten å ta tilbake et tilbud om det  oppstår en større feil.

POL – Personopplysninger

Dine kontaktopplysninger (Navn, adresse osv...) har blitt lagret i vår database for at bearbeidingen skal raskt og feilfritt. Dine opplysningen behandles i henhold til retningslinjene i Data Protection Act (POL). Opplysningene kan endres og redigeres. Hvis du er kunde gir du oss retten å kunne sende ut nyheter og reklametilbud til deg. Om du ikke lengre ønsker å ha disse kan du avregistrere deg gjennom å fortelle oss dette på info@color4care.no

Cookies

Color4care.no bruker såkalte Cookies for å holde orden på våre kunders handlekurvinnhold. En Cookie er en liten datafil som din browser lagrer og assosiere med vår nettside sånn at vi vet vilken kunde som hører til hvilken handlekurv. Om du har et problem med å handle hos oss, f.eks. om de varene du forsøker å legge i handlekurven ikke forblir i den, så kan det være fordi du har valgt din browser til å ikke akseptere cookies. For å kunne sjekke ut din handlekurv må din browser også støtte og aktivert SSL-Støtte som er et protokoll for kryptert informasjon som sendes mellom Color4care.no og din egen data. Google har en fin liste over hvordan du aktiverer Cookies og SSL i flere ulike websider. Denne listen finner du her...

Øvrige

Norsk lov gjelder for denne avtalen. Har du spørsmål angående våre kjøpevilkår er du velkommen å kontakte oss info@color4care.no

Bilder og tekst får ikke brukes uten skriftlig bekreftelse fra Color4care AB. Ordlyden Color4care og dets logo er varemerke beskyttet. Missbruk blir straffeforfulgt!