logo
FavoritterFavoritter
Privatperson
Bedrift
Norge

Angrerett, bytte og reklamasjon

Angrerett

Du har alltid 30 dager åpent kjøp etter at du har mottatt bestillingen din. Alle varer må være i original stand og i originalemballasje med eventuelle etiketter fortsatt påfestet. Klikk her for mer informasjon om hvordan du returnerer en vare.

Kan jeg kansellere bestillingen min etter å ha lagt inn en ordre?

Dersom du ønsker å kansellere bestillingen, ber vi deg kontakte vår kundeservice på 23 96 09 36 så snart som mulig etter at du har lagt inn bestillingen. Har du lagt inn bestillingen etter kl. 16:00 på en hverdag eller i en helg, er ikke vår kundeservice bemannet. Vi ber deg derfor sende en e-post til support@color4care.no med din forespørsel om å heve kjøpet. Vi har ikke alltid mulighet til å avbryte et kjøp, og da kan du i stedet foreta en retur. Vær oppmerksom på at det ikke er mulig å endre eller avbryte en bestilling som allerede er pakket, og at varer laget spesielt for deg, som for eksempel navneskilt, ikke kan avbrytes eller endres når produksjonen har startet.

Bytte

Hvis du ønsker du å bytte en vare, legger du selv inn en ny bestilling på varen du ønsker å bytte. Varen du tidligere har bestilt, sender du tilbake til oss. Du har 30 dager på deg til å gjennomføre byttet fra du har mottatt bestillingen. Klikk her for mer informasjon om hvordan du returnerer en vare.

Når du selv legger inn din nye bestilling på nettsiden, kan du bytte til et hvilket som helst produkt du ønsker og er derfor ikke begrenset til å kun velge en annen farge eller størrelse på varen du tidligere har bestilt.

Mangler du en returfraktseddel?

Ønsker du å returnere hele eller deler av bestillingen uten returfraktseddel i pakken? Hvis pakken din er levert av Bring, kan du kontakte oss på e-post (support@color4care.no) eller via chatte på vår hjemmeside (color4care.no). Legg ved følgeseddelen i pakken og noter returkoden til produktene du ønsker å returnere.

Reklamasjon

Dersom du har mottatt en ødelagt vare, eller om varen har gått i stykker kort tid etter at du har mottatt den, kan du kontakte oss for å registrere en reklamasjon. Send en e-post til vår kundeservice på support@color4care.no for å registrere din klage, sammen med et bilde av produktet der defekten er godt synlig. Oppgi også hva som har skjedd, ditt navn og ditt kundenummer/ordrenummer.

Ved håndtering av reklamasjoner etter salg til forbrukere, anvender Color4care forbrukerkjøpsloven. Reklamasjoner på annet salg reguleres av kjøpsloven. Et produkt kan reklameres ved fabrikkfeil, og dersom produktet er skadet når du mottar det, må du reklamere umiddelbart. På denne måten får du en raskest mulig behandling av din reklamasjon, og eventuelle misforståelser kan unngås. Dersom pakken din er ødelagt når du mottar den, reklameres dette direkte til speditøren.

Som forbruker har du tre års reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven, og som næringsdrivende/bedrift gjelder en reklamasjonstid på to år i henhold til kjøpsloven. Ved tvist følger vi anbefalingene fra den generelle klagenemnda.

Garantier

Vi har 6 måneders garanti på produkter som har en funksjonalitet (klokker, stetoskop osv.). Vær oppmerksom på at garantien/reklamasjonsretten ikke gjelder selvpåførte skader eller slitasje.

Hva skjer etter at jeg har registrert en reklamasjon?

Når vi har mottatt og behandlet din reklamasjon, vil vi varsle deg om hvordan vi går videre med behandlingen av reklamasjonen. I visse tilfeller kan vi trenge å motta produktet i retur, og da ber vi deg pakke produktet godt, gjerne i originalemballasjen. Pakken må også inneholde reklamasjonsdokumentasjon.

Må jeg betale returgebyr for reklamasjoner?

Ved reklamasjoner, ved garantispørsmål eller hvis vi har levert feil produkt, er vi ansvarlige for kostnadene for returfrakten. Erstatningsleveranser er avgiftsfrie.

Hva gjør jeg dersom en vare mangler i bestillingen min eller hvis jeg har mottatt feil vare?

Dersom noe mangler i din bestilling eller hvis du har mottatt feil vare, ber vi deg kontakte kundeservice på support@color4care.no.